2014/09/21

Yamaha XS400 (bobber)



  Labai apsidžiaugiau, kai su manim susisiekė Mykolas (29 m.) ir pasiūlė savo motociklą, nes esu skaičius apie jį Motomanai.lt forume. Originaliai ši Yamaha XS400 buvo patekus į kito šeimininko rankas, kuris buvo pradėjęs modifikavimą į chopper stilių.


(originalus Yamaha XS400, nuotr. iš interneto)

(Yamaha Mykolas įsigijo štai tokią)

   Koks buvo pirmasis moto? Kokie sekė paskui?

   Pirmasis motociklas buvo dviratis su pagaliuku, pritvirtintu prie stipinu, kad būtų variklio garso imitacija. Vėliau išzyziau iš tėvų nupirkti mopedą "Mini" - tarybų sajungos gamybos mopedas, kuris daugiau laiko būdavo remontuojamas, negu juo važiuojama. Bet su juo buvo įgyta pati pirmoji normali technikos pažintis. Po mopedo sekė motoroleris, kuris mano važinėjimų ilgai neatlaikė ir buvo praktiškai išmestas. Vėliau buvo poros metų pertrauka iki tol, kol išsikeičiau savo kalnų dviratį į IŽĄ. Matyt, atsibodo minti, tad pradėjau stumdyt :) Iže jau buvo galingesnis variklis, bet iš 4 pavarų veikė tik 2, bet kaimo keliams to užteko. Ižo likimas liūdnas - įstojau į Kauną studijuoti, o tam, kad persivežti su lengvąja, išardžiau dalimis, bet taip niekad ir nesurinkau atgal..

 (Mykolo mopedas "Mini")

   Tuomet sekė vėl kelių metų pertauka, kol nusipirkau Yamaha YX600, amerikietišką street'ą. Stovis jo buvo tragiškas, bet investavau į jį tiek, kiek mokėjau, ir turėjau jau pirmąjį normalesnį motociklą, su kuriuo važinėjau po Vilniaus gatves. Šito motociklo prikėlimas turbūt buvo pirmasis mini projektas. Po to jį pardaviau draugui, kuris jį pardavė kažkam, vėlgi naujo projekto tikslams. Vis tikiuosi jį dar pamatyt atgimusį, nes to modelio motociklų iš tiesų yra vos keli Lietuvoje. Vėliau sekė naujesnis Kawasaki ER5, kuris labai greit, dėl nepakankamos pagal turimą patirtį kubatūros, buvo pakeistas kiek rimtesniu Yamaha Bulldog'u, kuriuo šiuo metu daugiausia ir važinėju. Pagal viską jau būtų metas vėl keisti, bet šitas motociklas kol kas tenkina visus mano poreikius ir nėra kito tokio analogo, kurio norėčiau labiau, todėl galima sakyt, jog kol kas turiu geriausią mano motociklo idealo atitikmenį.
   Naujausias žaislas, be abejo, boberiukas Yamaha XS400, kurį nusipirkau tiesiog pamatęs viliojantį pasiūlymą forume, o tik tuomet pradėjau galvoti, ką iš jo daryti. Galima sakyti, šitas motociklas yra daugiau bandymas igyvendinti ideją, kuri buvo galvoje, o išvažiavimas su juo daugiau yra išskirtinė proga. Gal tai - noras parodyti žmonėms, kad motociklas yra ne tik transporto priemonė nuo taško A iki B, bet ir kai kas daugiau.


Vairavimo patirtis. Kur esi keliavęs ir su kokiu motociklu?


   Motociklo teises turiu jau 11 metų. Tolimiausia kelionė - 2 savaičių atostogos motociklais iki Juodkalnijos. Kitos kelionės daugiausiai po Lietuvą. Mėgstu dažniausiai važinėti vienas, nes tada nevaržo kitų motociklistų važiavimo tempas, bei maršrutą gali pasikeist kada panorėjęs.


 Kodėl motociklas?

   Kadangi su mopedais jau buvau važinėjęs nuo vaikystės, tad laikant teises, pasitaikius pasiūlymui, išsilaikiau ir A kategoriją, nors tuo metu nei turėjau motociklą, nei ketinau pirkt. Išsilaikiau tiesiog, nes buvo geras pasiūlymas. Vėliau, kadangi teisės jau buvo, tai buvo žymiai paprasčiau, nes užteko tiesiog nusipirkti patį motociklą ir nesirūpinti dėl kategorijos. O kodėl motociklas? Pirmiausia, pats važiavimo malonumas (trešiamų laukų kvapas..;)), didelės laiko santaupos kamščiuose, be abejo, aštresnių pojūčių patenkinimas, žmonių požiūris ir pagarba, nemokamas parkavimas, na, ir dar būtų galima sugalvot daug priežasčių..


Gal gali nupasakoti, kokios modifikacijos buvo atliktos?

   Boberiuko modifikacijos... Būtų paprasčiau išvardinti kas nekeista :) 
- Suvirinta nauja galinė dalis rėmo, padarytas į vienvietį;
- Kuro bakas - Hyosung Cruise 2 su privirintu custom užpylimo kakleliu ir kamščiu;
- Priekinis ratas Aprilia Red Rose, peršpykiuotas storais špykiais, su mėlynomis veržlėmis;
- Priekinio stabdžio suportas Suzuki GS500 su armuota stabdžio žarnele;
- Galinis sparnas nuo rusiško Voschod'o, priekinis sparnas pagamintas iš nulio;
- Ape Hanger 12 colių aukščio juodas vairas;
- WhiteWall padangos (priekis 100/90-19 + galas 130/90-16);
- Custom galinis žibintas su numerio laikikliu, posūkių žibintai;
- Į spidometrą sumontuotos indikacinės lemputės, vietoje indikacinio skydelio, tachometras išmestas;
- Išlankstyti, suvirinti, nupoliruoti nauji išmetimo vamzdžiai;
- Perkelti pakojai, stabdžio pedalas, pavarų svirtis į priekį;
- Rankų darbo odinė sėdynė, šonine tašė, rankenos;
- Rankų darbo elektros dėžutė su akumuliatoriaus tvirtinimo vieta;
- Galinis amortizatorius pritaikytas iš Yamaha TZR80.
Jeigu trumpas reziume - šitame motocikle liko nepaliesta tik pats variklis ir priekinės šakės.






Pabaigai.

   Patarimas - važinėti atsargiai ir saugoti save. Motociklai teikia mums daug malonumo, tad reikia juo pasidalinti ir su kitais - būti mandagiais kelyje, padėti ištikus bėdai, o svarbiausia, būti gerais žmonėmis :) - Mykolas


   Dėkoju jam už laiką ir kantrybę mano pirmajam įrašui! Jeigu tu ar tavo bičiulis vairuojate motociklą ir norėtumėte, jog jis būtų nufotografuotas ir įkeltas čia, susisiekite el. paštu - wild.ride.moto@gmail.com



***

1 comment:

  1. Ką bepridursi, pakrisiu po tuo motociklu. :)

    ReplyDelete